Monday 12 September 2011

Why Not?! Why yes? Part 2

   Acum o luna m-am vopsit la un salon pentru prima oara. Am trecut printr-o experienta neplacuta, nu o sa reiau povestea dar gasiti totul in detalii aici. Desi a fost ciudat si deranjant, dupa ce am obtinut ce am vrut, m-am gandit ca o sa trebuiasca sa fac ceva sa repar the damages dar ceea ce nu mi-a trecut prin minte a fost ca neplacerile vor continua. 
   Dupa ce m-am vopsit, am asteptat vreo 4-5 zile ca sa imi spal parul. Poate ca vi se pare mult dar stati sa va explic de ce am procedat asa. In primul rand, parul meu nu este gras, incep sa il simt murdar cam dupa 3-4 zile asa ca doar atunci il curat. Stiu ca multe persoane se spala zilnic, fie pentru ca au parul gras to begin with, fie pentru ca asa cred ca este bine. Daca faceti parte din cea de a doua categorie, atunci va recomand sa renuntati la acest obicei prost si sa mai lasati sa treaca macar 2 zile pana sa il spalati. Cu cat il curatati mai des, cu atat se ingrasa mai repede si daca sunteti vopsiti/e culoarea se duce mai usor (de aceea stilistii vedetelor isi sfatuiesc clientii sa se spele odata la 3-4 zile iar daca simt parul un pic murdar sa foloseasca sampon uscat pentru a mai trage un pic de timp). Sampoanele cu care va spalati parul, naturale sau nu, excita glandele sebacee si astfel se produce grasime in exces.
   Bun. M-am spalat, m-am uscat si m-am dus la cununia civila a prieteni mele, Teo. Apoi am fost prin Herastrau cu rolele si seara cand ma uit la par la radacina firului, ce vad? Cojite! Multe cojite destul de mari care se desprindeau si aratau ingrozitor. Ce se intamplase? Decolorare + spalat + uscat + vopsit + spalat + uscat + vopsit din nou + spalat + uscat = arderea scalpului! Mda. Scalpul meu incerca sa se refaca si dadea la o parte acel stat de piele ars si deteriorat. Grozav! Desi ma spalasem in acea dimineata, vazand acea priveliste dezgustatoare, inestetica si trista, am fost nevoita sa ma spal din nou. Am frecat cat am putut, m-am periat mult si majoritatea cojilor a cazut. Nu era de ajuns ca ma confruntam cu asta,a mai trebuit sa observ ceva...
   Cand m-am spalat prima oara dupa vopsit, atunci cand m-am uscat, mi s-a parut ca nuanta parului nu mai este asa cum era inainte, parca se deschisese spre o tenta mai portocalie de roscat. Zic : "Eh, nu cred ca e chiar asa!" Apoi am vazut cum am iesit in poze, l-am intrebat si pe iubitul meu si mi-a confirmat ca s-a schimbat destul de mult.
   Am zis ca ok, poate asa se intampla dupa ce te speli si am incercat sa ignor acest aspect pana cand m-am mai spalat inca odata dupa alte cateva zile si well... ce sa vezi?! Iar se deschisese, de data asta batand si mai mult spre portocaliu, ba chiar la soare se vedeau reflexiile blonde de dedesubt. 
    So let me get this straight. Am dat peste un milion, am trecut prin iad acolo, mi-am ars scalpul, parul, coji dizgratioase, ca dupa nici o saptamana nuanta mea de roscat aprins sa se transforme in alta nuanta? HELL NO! M-am consultat si eu cu cineva si am ajuns la conluzia ca minunata "stilista" de la prestigiosul salon Why Not, dupa ce ca a esuat sa ma vopseasca bine de prima data, ce a facut? Ca sa mai reduca din pierderi, m-a facut a doua oara cu o vopsea nuantatoare. Astfel eu sa plec de acolo multumita crezand ca am obtinut nuanta dorita iar ea la sfarsit de luna cand i se oprea din salariu, sa nu mai dea cat ar fi fost doua tuburi de vopsea, ci doar sa plateasca o vopsea nuantatoare, care evident costa mult mai putin. Nu-i asa ca ti se urca sangele la cap cand vezi ce profesionisti avem in tara asta?!
   Sunt de acord ca nuanta nu ramane la fel de intensa dar in nici nu caz nu se schimba in alta. Si oricum nuanta nu se stinge dupa prima spalare.  Ei bine eu cumva am revenit la nuanta care imi iesise prima oara cand m-a vopsit gresit domnisoara de la salon, adica portocaliu iar asta se intampla doar daca folosesti nuantator. Nuantatorul se duce treptat, dupa un numar de spalari si incet, incet ajungi la nuanta initiala de dinainte sa il fi folosit. Girls, that`s my case... And if you don`t believe me take a look at this:

                                  proaspat vopsita



                               dupa prima spalare



                               dupa cateva spalari


                                       in prezent


   Planul meu a fost sa ma decoloreze cineva ca lumea la salon, ca sa nu fac eu vreo boacana acasa si sa nu imi mai pot arata fata in public, sa ma vopseasca si apoi eu sa ma intretin acasa vopsindu-mi doar radacinile. Dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu aia din targ, iata-ma acum nevoita sa imi vopsesc din nou tot parul pentru a ajunge la nuanta de roscat pe care oooof... mi-o doream ataaaat de mult si de care m-am bucurat ataaaat de putin :(( Asta este, sper ca macar acum sa ajung la un rezultat bun si sa se mentina ca lumea nuanta.
   Asta ca sa-mi serveasca drept lectie pentru viitor.
   Concluzie: choose wisely in oooorice!...

   Pe curand...


9 comments:

  1. Imi pare rau Ela, chiar ai avut ghinion...si mama mea s-a vopsit la salon pentru multi ani si de curand a realizat cati bani a dat aiurea pentru ceva ce putea sa faca singura acasa..ei bine, asa invatam :D oricum , nu e ceva nereparabil, e bine ca poate fi rezolvat! Te pup

    ReplyDelete
  2. Loveee the dark-red hair colors even more! I'm thinking of dying my hair red this week too...hmmm wish me luck! lol

    Urban art + street fashion addict:
    C.ULT FRIDAY.

    ReplyDelete
  3. Of Of, ce oameni. Sa stii ca si prietena mea cand se decolora sa se faca roscat turbat dupa cateva spalari ajunge aproape blonda, desi folosea vopsea. Apai nu mai stiu ce sa zic:(

    ReplyDelete
  4. Sincera sa fiu, nu stiu daca planul tau sa iti gasesti o culoare pe care sa o aplici pe tot parul si sa iti vopsesti doar radacinile, va functiona. Si eu am fost vopsita mult timp cu numeroase nuante de roscat si este binecunoscut faptul ca este culoarea cel mai greu de intretinut, intensitatea se pierde treptat astfel incat la urmatoarea vopsire nu vei avea cum sa armonizezi radacinile cu restul parului...
    Eu nu am reusit niciodata, la fiecare vopsire a trebuit sa aplic pe tot parul, de aceea am si trecut la blond..
    Eu iti doresc bafta, poate vopselele de acum sunt mult mai profesionale decat ce am incercat eu acum multi ani si reusesti sa te vopsesti asa cum planuiesti tu...
    Oricum iti sta demential cu roscatul acela intens, luminos de la salon.
    Te pup!

    ReplyDelete
  5. Sheila,eu nu intentionam sa ma vopsesc mereu la salon,ba chiar mai mult,daca as fi reusit sa ma vopsesc in nuanta dorita si acasa,nici nu as fi apelat la serviciile lor.Am tot incercat acasa dar iesea inchis parul,doar in lumina soarelui se vedea nuanta ca lumea.
    Nici pentru un banal tuns de varfuri nu ma duc la salon,dapai pentru altceva dar am vrut sa o fac si pe asta,avand in vedere ca toata lumea imi spunea ca acasa nu o sa imi iasa ce vreau eu.
    E bine ca se poate rezolva dar pacat ca o sa fie greu de intretinut.

    ReplyDelete
  6. Yes,red hair is hot!
    Good luck with dying your hair and hope it will turn out beautiful!
    Kisses,Viva V!

    ReplyDelete
  7. Dia,am ajuns la o concluzie ieri si cred ca incep sa inteleg mai bine ce se intampla.Urmatoarea postare o sa fie si despre asta.

    ReplyDelete
  8. Simona,eu oricum dadeam inainte cand ma vopseam acasa si pe restul firului de par dar o cantitate mai mica.Insa daca o sa se tot duca nuanta de fiecare data o sa trebuiasca sa dau aceeasi cantitate mare peste tot,ceea ce nu prea imi convine asa ca o sa schimb nuanta cu alta la un pret mai accesibil.

    ReplyDelete
  9. Multumesc pentru pont,ADINAPUP! ;)

    ReplyDelete