Wednesday 10 July 2013

Review Vichy Dercos Anti-dandruff treatment shampoo



   Buna dimineata! Rusinos sau nu, abia vara trecuta am fost pentru prima data la un dermatolog. Pana atunci nu avusesem nevoie si desi sunt adepta mersului la medic pana sa dezvolti afectiuni, am neglijat acest lucru si trebuie sa recunosc ca de multe ori banii constituie un mare impediment, cel putin pentu romanii care nu sunt instariti. Daca ar fi dupa mine, toti oamenii are trebui sa aiba acces la ingrijiri medicale, eventual gratuite, daca este necesar. Dar cum nu traim in lumea ideala la care visez eu, am considerat ca merita sa fac un sacrificiu financiar, macar odata sa aflu raspunsul la niste intrebari care ma tot framantau.
   Astazi o sa tratez problema parului.
   Nemultumirile  mele  erau mancarimile, cojitele micute care desi nu cad pe haine, sunt cat de cat vizibile la nivelul scalpului si pe firele de par.
   Dermatologul la care am fost mi-a pus cateva intrebari, m-a ascultat si apoi a inceput sa se uite cu atentie. Mi-a spus ca nu am psoriazis si mi-a confirmat banuiala ca afectiunea se numeste dermatita seboreica sau cum se spune in popor, matreata. Speram sa imi dea vreun leac magic, ceva care sa ma scape de ea dar ceea ce a urmat sa imi explice doamna doctor m-a dezamagit. “Nu se vindeca niciodata dar o poti trata. Atat timp cat folosesti produsele potrivite ea se amelioreaza dar daca renunti la ele va reaparea.” Great! :(
   Mi-a prescris un sampon de la Vichy, Dercos verde, cu care sa imi dau doar la radacinile parului, sa masez pana se formeaza spuma si sa acopar toate portiunile, inclusiv perciunii, totul sa fie plin de spuma. Astept 5-10 minute si apoi clatesc. Acest tratament este recomandat sa fie mentinut timp de 6 saptamani, de 2-3 ori pe saptamana. Din pacate nu am respectat intocmai, nu ma spal atat de des, insa am incercat sa il folosesc cam de doua ori lasandu-l sa actioneze cam 8-10 minute.


  
   Mirosul nu il pot descrie, parca a portocale combinat cu ceva medicamentos. Chiar nu il pot descrie mai bine de atat. 
   Este destul de lichid asa ca aveti grija sa nu pierdeti din el cand il turnati in palme. 
   V-as sfatuit ca pe perioada de asteptare sa va acoperiti parul cu o casca sau daca nu aveti, macar o pungulita, altfel veti avea dare de sampon pe gat, pe umeri, pe piept, pretty much everywhere :p


   Eu necunoscand sampoanele de la Vichy, am cumparat ce mi-a picat in mana, fara sa citesc cu atentie ce scria pe cutie. Timp de mai bine de o luna m-am spalat cu cel pentru par normal spre gras. Abia apoi, ducandu-ma sa recumpar samponul, cand mi-a spus farmacista ca nu il are decat pe cel pentru par uscat, mi s-a aprins beculetul “Aaa deci sunt de mai multe tipuri! Oare acasa l-oi avea pe cel pentru par gras?”  :p
   Am incercat si cu cel pentru par uscat si nu vad mari diferente doar ca parca mi se ingrasa parul mai repede. Hmm… Acuma nu stiu daca asta este cauza sau poate am eu vreun dezechilibru intern.



    Unul are o linie groasa de culoare galben inchis, celalalt verde. Va puteti ghida si dupa asta daca nu aveti ochelarii la voi sau poate ca sa nu mai specificati farmacistei o denumire lunga, ii spuneti culoarea si asa va fi mai usor si pentru ea sa il gaseasca.

   Dupa cum se vede si in imaginile de sus, multe dintre ingrediente se regasesc in ambele produse (stanga par normal - gras si dreapta par uscat)



Nu sunt impresionata, nu cred ca este ceea ce am nevoie, cert este ca mancarimile au disparut, cojitele inca mai sunt dar mult mai putine decat inainte.
   A trecut aproape un an de cand ii sunt fidela si parca tot nu ma pot pronunta. Nu as vrea sa ma pripesc sa dau un verdict negativ fiindca uneori din lipsa timpului mai amanam spalatul (ca un tratament sa isi faca efectul trebuie sa respecti indicatiile cu sfintenie) insa i-as da nota 8 pentru ca ceva imbunatatiri am vazut, m-a ajutat.



   Totusi, am sesizat ca imi apar cosulete (nu multe, aproximativ 3-4, depinde, poate chiar si mai putin) pe scalp, cosulete in adevaratul sens al cuvantului, atat din acelea cu puroi dar si fara. Poate este o informatie nu tocmai placuta, nu vreau sa va dezgust dar consider ca este foarte important sa va spun tot ce se poate spune in legatura cu un produs pentru ca voi, daca vreti sa il luati sa stiti la ce sa va asteptati.
   Nu stiu daca aceste cosuri au aparut odata cu acest tratament, poate le aveam dinainte si nu le simtisem cu degetele, poate ca este din cauza alimentatiei.

   Recent am cumparat alt tratament pentru par, de la alta firma si vreau sa fac o comparatie, concluziile le veti stii de indata ce va trece destul timp.

   Sper din suflet ca acest review, ca si toate celelalte sa va fi fost de folos. Intotdeauna voi testa foarte bine un produs si va voi spune un punct de vedere sincer iar daca vreodata voi primi produse spre testare, voi ramane obiectiva. Nu imi place sa fiu inselata si nici eu nu fac asta altora. 


   LATER EDIT (18 martie 2014): Am revenit de curand la cel pentru par normal spre gras pentru ca am observat ca parul meu se ingrasa destul de repede la radacina iar cel pentru par uscat facea mai mult rau decat bine. Cosuletele inca apar indiferent de ce sampon folosesc deci cred ca este o problema a scalpului meu si nu ceva cauzat de acest sampon.


   Va pupacesc pe toti!

   Pe curand...

6 comments:

  1. Nu stiu ce sa sfat sa iti dau pt ca nu astfel de probleme din fericire. Cat despre produsele Vichy, asa cum am mai scris si la mine pe blog, pentru mine nu au justificat pretul. Dupa parerea mea nu sunt foarte bune si pretul este exagerat. Am incercat mai multe produse de la ei si toate m-au dezamagit. Medicii si farmacistii recomanda mult anumite produse...din pacate se stie ca anumite multinationale, atat farmaceutice, cat si cosmetice, dau bonusuri grase farmaciilor si medicilor. Este o chestie la nivel mondial :(

    ReplyDelete
  2. buna ela!si eu am o problrma similara, nu a fost confirmata de doctor, pt ca nu am fost, insa din ce spui tu e cam acelasi lucru:scalp sensibil si un fel de matreata. Momentan folosesc clear-itchy scalp, parca, si mi a ameliorat problema. Ai putea sa il incerci, presupun ca e mai ieftin decat cele de la vichy, costa 13 lei si din ce povestesti tu, pare a fi si mai eficient. Seara buna! Daniela

    ReplyDelete
  3. Eu am avut de 2 ori matreata in ultimii 2 ani, in asa masura incat a fost nevoie sa cumpar un produs destinat acestei probleme. Prima data am incercat Head & Shoulders, care si-a facut treaba foarte bine, dar mi-a si ingrasat parul dupa o serie de spalari (din fericire scapasem de matreata si deci am trecut la alt sampon), iar a 2a oara, am luat din farmacie Nizoral, care si el si-a facut treaba perfect, e o cantitate mica in sticluta, insa e pt. uz doar la radacina, si deci nu se consuma foarte repede, chiar mai am inca destul pt. eventuale situatii de genul.

    ReplyDelete
  4. Ramona,

    Este o mafie si in sistemul medical,cum a inceput sa fie cam peste tot...

    Mie mi-a placut apa termala de la ei si crema impotriva imperfectiunilor desi nu pot spune ca ultima a fost 100% ceea ce imi trebuie insa a fost destul de eficienta.

    Te pup!

    ReplyDelete
  5. Daniela,

    Uite ca am omis sa trec pretul in postare :)
    Da,este mult mai ieftin decat cele de la Vichy.O sa il incerc si pe acesta desi am mari retineri avand in vedere istoria mea cu sampoanele din comert.Dar incercarea moarte n-are!

    Multumesc pentru sugestie si parere!

    Te pup!

    ReplyDelete
  6. Michaela,

    Stiam de Nizoral de cativa ani si auzisem aproape numai pareri bune.O sa incerc si cu acesta.Cumva tot trebuie sa gasesc o solutie buna pentru necesitatile parului meu.
    Multumesc pentru sugestie.

    Te pup!

    ReplyDelete