Tuesday 24 July 2012

Jurnal de vacanta 1 - Pensiunea

Grozava surpriza lunara nu prea m-a lasat sa ma concentrez la ce imi propusesem sa fac ieri, am avut aceleasi dureri si slabiciune in corp, ca de obicei si nu am avut chef decat sa stau si sa zac. Dar mi-am pus in gand sa trec peste, asa ca am ascultat muzica, m-am uitat pe blog-uri, am mai si stat in pat, m-am iubirit cu Taz si intr-un final, am inceput sa ma simt mai bine.
   O sa incep un fel de jurnal de vacanta impartit in mai multe postari in care o sa scriu despre frumosul nostru concediu la munte de o saptamana. Sunt 1000 si ceva de poze si imi este imposibil sa aleg astfel incat sa nu fie prea multe pentru o postare. Asa ca am hotarat sa incep prin a va arata pensiunea unde am stat. Pentru ca au fost atat chestii pozitive cat si negative, voi incepe cu cele negative, ca sa le dam repede la o parte si sa ramanem in minte cu cele dragute si placute.
   Noi ne-am decis sa plecam in concediu asa pe loc, dupa ce prietenii nostri din Medgidia, Daniela si Cristy ne-au dat un pont despre o reducere beton de pe un site. Am intrat la adresa oferita de ei, am vazut poze, am citit despre ce era vorba si fiindca noi oricum vroiam sa plecam la munte, am profitat de ocazie si am luat vouchere pentru o saptamana.
   Pensiunea l-a care ne-am cazat se numeste Brancoveanu, este situata in Moieciu de Jos si conform prezentarii proprietarilor, este o pensiunea de lux, de 4 stele la regim de 5 stele. Nimic mai fals! Ba, mai mult de atat, anumite poze si informatii nu reflecta intocmai realitatea. O sa punctez motivele care m-au facut sa spun asta:
  • este o pensiune aflata intr-o zona foarte aglomerata, casa langa casa!
  • da in strada, exact unde trec masinile
  • nu sunt suficiente locuri de parcare pentru toti cei care se cazeaza
  • curtea din spate este micuta
  • sunt doar 2 biciclete la care exista acces gratuit dar degeaba caci nu au frane!
  • ATV-urile sunt foarte scumpe
  • in holul principal, langa o canapea, ne-a intampinat un maldar de asternuturi murdare lasate pe jos
  • la receptie era multa dezordine, se gaseau pana si 2 casti pentru protectia capului pentru ATV-uri, care nu aveau ce sa caute acolo
  • fetele de masa de pe mesele de la terasa erau fie patate, fie cu resturi de mamaliga sau firmituri de paine, fie sifonate si cu un aspect foarte ieftin
  • exista UN SINGUR SUPORT cu ulei si otet care era dus de la masa la masa, in functie de cererea celor care mancau acolo
  • ciorba era facuta cam ca la cantina, cu tartita de gaina, cu chiftelute din acelea de conserva
  • limonada continea pana si cotoarele de la lamaie
  • desertul casei este un chec amarat, fara gust si fara aroma
  • in curte, undeva in lateral, erau intinse pe un suport, rufe, la vederea tuturor
  • cei care serveau la mese erau 2 baieti care faceau schimb cu zilele: un pusti simpaticut dar cam indraznet si tupeist, un baiat un pic mai mare care era cam needucat si impertinent
  • in camera nu exista frigider
  • in camera nu exista mini bar
  • in baie nu exista suport pentru sapun la cabina de dus
  • sapunul lichid de la chiuveta semana foarte bine cu un detergent de vase (probabil asta si era!)
  • apa de la dus trebuia folosita la presiune mica, altfel nu ramanea la o temperatura constanta, cand era prea rece, cand prea calda
  • femeia de servici doar aspira parchetul dar nu curata covoarele, nu dadea cu mop-ul, nu curata altceva
  • nu existau mici atentii in camera: ciocolatele, fructe, apa. Nici vorba de asa ceva!
  • imaginea de la tv nu era setata ca lumea si nici nu putea fi corectata in vreun fel
  • balansoarul scartaia ca naiba
    Punctele bune:
  • camera aranjata
  • mobilier modern si dragut
  • perne moi
  • asternut curat
  • prosoape
  • perie de curatat WC-ul
  • ne aducea hartie igienica daca se termina
  • uscator de par
  • veioze bune, care luminau foarte bine camera
  • noptiere cu sertar incapator
  • aparat care tragea aerul din baie fiind bun atat pentru a improspata dar si pentru dupa dus
  • cuier
  • dulap incapator
  • ecran LCD
  • internet wireless
  • ferestre mari
  • balansoar in curte
  • masuta cu scaune pe iarba
  • flori
  • WC-uri si jos, la parter

Pensiunea - vedere din fata:

Catre camere:

Usa camerei:

Cuierul:

LCD, masa/birou, cu spatiu de depozitare si doua scaune incorporate si un taburet:

Ferestra:

Suport prosoape:

WC-ul:

Cabina de dus:

Cand m-am uitat pe site-ul cu reduceri si pe site-ul oficial al pensiunii, am ramas impresionata de tot, ca sa ajungem acolo si sa descopar ca nu e chiar asa. Lasand la o parte dezastrul cu mancarea, al servirii si al relationarii personalului cu cei cazati, au mai fost si alte neplaceri care m-au determinat sa imi schimb parerea buna pe care mi-o formasem din ceea ce vazusem online. V-am enumerat mai sus aspectele.
   Desi vazusem ca sunt atat camere mari cat si mici, totusi ma asteptam sa fie mai mare camera noastra. Desi stiam ca exista camere care au cabine si camere care au cada, as fi preferat cada. Dar am banuit ca beneficiind de acele vouchere, noi vom avea camerele cu mai putine facilitati... Asa-i la romani! Daca e pe gratis sau cu reducere, atunci sa fie mai prost, ca e mai ieftin asa!

Noi ne-am adus prosoapele noastre, sapunul nostru pentru ca e mai sigur sa folosesti ce stii tu ca e bun decat sa ai surprize cu cele oferite de ei.

Oricum per total am fost multumita doar pentru ca stiam ca nu am platit pretul intreg si ca am avut totusi conditii umane dar se putea mai bine. Noi am cheltuit o gramada de bani numai pe mancare, caci neavand frigider in camera, nu am putut sa mancam decat micul dejun acolo si asta pe ascuns. In prima zi, am tinut ceva mancarica in lada frigorifica pe care o luasem cu noi de acasa dar apoi a trebuit sa luam de la magazine. Insa a trebui sa spalam vasele si tacamurile la baie. A fost un pic de chinuiala dar ne-am descurcat. Regulamentul pensiunii interzicea introducerea alimentelor si bauturilor. De ce? Evident ca sa consumi de la ei. Hai fie si asa dar ofera-mi domne mancare ca lumea, nu tampenii aruncate in farfurii de Doamne ajuta, pe o fata de masa care probabil ca nu mai fusese spalata de ceva timp! Si invata-ti angajatii sa serveasca bine, sa fie respectuosi si atenti!
   Poate o sa fiti tentati sa spuneti ca macar camerele au fost ok si daca a fost si reducere atunci nu-i asa de rau dar ganditi-va ca aceasta reducere au facut-o ei pentru ca au dorit sa atraga clienti. Dar aceste conditii sunt valabile si cand nu e reducere deci.... Ce ziceti merita sa dai peste 100 lei sau chiar 200 lei? Eu zic ca nu? Eu zic ca exact cat am dat noi a meritat (adica 69 lei pe noapte), mai mult nu! Iar in ceea ce priveste numarul de stele, ar trebui sa mai scada una sau chiar doua ca nu isi au rostul, sunt doar in teorie...

Pe curand...

12 comments:

1. Off, sper sa nu patesc si eu la fel acum la mare..Merg intr-un loc nou, n-am luat la oferta, but still...stii cum e :)) Una e in poze, alta e in realitate 8-|.

Oricum, v-ati distrat si asa..asta e important:*

ReplyDelete
  2. Ce pui tu la puncte bune ar trebui sa fie puncte "normale".. eu am calatorit, din fericire, destul de mult, si am stat atat in hoteluri, B&Bs si pensiuni, insa ca la noi, parca nicaieri! Nu neg ca sunt locuri extrem de frumoase si luxoase si la noi, dar cele pentru omul normal iti iau banii si iti ofera de multe ori conditii mizerabile! Cand am fost in aprilie cu sotul in Romania, am poposit prin Busteni (a se citi " am fost nevoiti sa oprim acolo, traficul era infernal, nu puteam inainta), la o pensiune la strada unde am gasit locuri, nu ni s-a dat chitanta (daca vroiam chitanta, pretul era intreg, fara chitanta era cu discount.. deh, ce sa-i faci, daca se poate omul sustrage de la taxe, why not?!), a trebuit sa asteptam cateva minute sa puna lenjeria de pat si sa mearga sa cumpere niste pliculete de sampon.. na, explica tu unui cetatean strain "mismasurile" romanesti.. de fapt, i-am mai zis eu lui multe, asa ca de cate ori mergem in Romania, imi zice sa nu ma enervez, ca el oricum se simte bine.. pe mine oricum ma termina fetele alea de masa antice si cu aspect ponosit, suntem in 2012 fratilor, luam si noi ceva mai modern?! (si CURAT)

3. HAHAHA Despi ma faci sa rad... pai tu nu stii ca asa e romania? Stele cumparate la hoteluri, 5000 de stele si multa nesimtire, 10000 de stele si servicii de toata jena...din seria "las-o ba ca merge si asa" ... importanta e aparenta, sa arate bine in poze...dupa, praful si pulberea! preturi mari fara nici o motivatie....Aici in Apli sunt pensiuni de doua stele cu 30 -40€ pe noapte cu mic dejun dar sunt extraordinar de frumoase si curate! O curatenie extrema. Te pup, Ramy

4. Koko,

Sper sa fie exact ca in poze si sa nu ai surprize...

Noi am luat o mica teapa dar pe de alta parte am descoperit un loc minunat!O sa scriu si despre asta.

5. El mundo en colores,

Ai dreptate!La fel zic si eu ca punctele bune sunt de fapt normale,sunt esentialul,minimul de confort si bun simt dar na,aici in Romania e plus domne pentru ca de regula gasesti chestii nasoale...

Strainii sunt socati de ce gasesc aici dar sunt indulgenti de obicei si plus de asta,ei considera astea ca ceva rustic...Ne vad ca pe niste inapoiati!Astia suntem!

6. Ramona,

Cred ca in anul cand li s-au acordat acele stele, ceea ce ofereau ei acolo era nemaivazut si de asta :))

Vorbeam asearacu Silviu si ii spuneam ca vreau ca macar o zi sa vizitez Alpii,Austria chiar daca e putin dar macar sa stiu eu ca am fost acolo!
    Romanii prefera sa mearga in concediu in strainatate pentru ca stiu ca pun bani un pic mai mut dar au conditii excelente,vad locuri frumoase,au ce face in alta tari,pe cand la noi e varza totul!

Si eu te pup!

ReplyDelete
  7. Arata ok , dar degeaba arata daca calitatea serviciilor este execrabila :)
    Ne mai intrebam de ce la noi nu este turism...
    Eu care am mancat hotelarie pe paine 2 ani si cat ma enerveaza cand vad ca totu e asa de fatada...

ReplyDelete
  8. Dupa ce am vorbit la telefon m-ai facut curioasa in legatura cu pansiunea.Intr-adevar camera e aranjata frumos,imi mai plac florile agatate la geam(din curte)-in Alpi majoritatea pensiunilor si caselor au agatate la geam astfel de flori- Sunt minunate!Imi mai place balansoarul si rauletul :) Ce mi s-a parut urat e fata de masa murdara si cred ca arata mult mai bine masa daca ramanea doar fata de masa portocalie.
    Cam asta e ce se vede din poze dar ce conteaza cel mai mult e ca v-ati simtit bine si ati "gustat" un pic din viata in doi.
    P.S.: Tudor imi zicea ca cica pensiunile au margarete si nu stele ca la hotel.
    Pupici.

9. Mihaela,

Da,camerele ne-au placut si noua pentru ca erau decente insa cred ca se putea si mai bine pentru renumele pe care pretind ei ca il are pensiunea.
    Intr-adevar margarete se numesc dar pe voucher si pe site-ul cu reduceri scriau stele asa ca mi-a ramas in minte exprimarea asta.Margarete sau stele,oricum nu merita 4!

Distractie a fost,am si invatat una,alta de pe unde am fost si am mai scapat un pic de stresul acumulat pana atunci.

ReplyDelete
  10. Imi pare rau pentru neplaceri. Pensiunea pare draguta si pretul destul de ok cu reducere. Noi am fost cu cortul anu aesta si o noapte am dormit la casute in camping. La pensiunile din zona in care am fost preturile erau de la 80 de lei in sus. Ma gandesc ca preturile astea difera de zona...anul trecut de 1 mai am fost in zona Bicaz si am stat la o pensiune foarte frumoasa cu 50 de lei camera, pensiune cu curte superba, gratar si masa afara, masa unde am si mancat ce ne-am gatit noi. Pensiunea avea si o vedere extraordinara a spre lacul Bicaz...vai ce dor mi-e de vacanta:). Puteam sa ne cazam si noi anul acesta la pensiune, dar acestea era situate intr-o statiune situata frumos pe un deal, dar erau toata asa inghesuite ca parca rai la oras asa ca am zis pas. Sincer eu daca tot merg la munte vreau sa ma bucur de sptiu, ca in bloc tot inghesuita is:). Oricum peisajul si zona a meritat si la tine:)

11. Dia,

Lasa ca la anul o sa fie si mai bine!Din greseli invata omul.

Bicaz!Ah,o alta destinatie de vacanta unde vreau sa ajung de cativa ani.
    Sunt atatea locuri de vazut,bani sa fie... :)

12. Andra Malin,

Aparentele inseala de foaaaarte multe ori!

Vreau sa vad locuri straine,din alte tari dar stiu ca si noi avem locuri frumoase dar degeaba...ca nu stiu sa faca turism oamenii de aici.E multa delasare!