Saturday 12 January 2013

Caramel pudding

   Hey guys! Oare exista om caruia sa nu ii placa dulciurile?  Sincer ma indoiesc de asa ceva. Unora nu le plac prajiturile , altora ciocolata, altora bomboanele cu zahar dar nu am auzit pana acum de cineva caruia sa nu ii placa nimic dulce. Eu una sunt o mare iubitoare de dulciuri: acadele, caramele, prajituri, tort, creme, cozonac, bezele, bomboane, pufarine (ah astea imi amintesc de copilarie, draga copilarie!), le vreau pe TOATE! Atunci cand eram mai mica mancam cu pofta tot ce aveam in fata si apoi  in adolescenta am avut o perioada mare in care nu am mai consumat dulciuri, desi as fi putut macar sa cumpar altceva dulce dar mai sanatos, m-am abtinut din motive financiare. Ai mei aveau probleme (probleme care ne macinau de ceva vreme si inca sunt prezente in viata noastra si acum). Tin minte ca aveam un fel de magazinas, sau bufet la etajul 1 (parca) al liceului si mereu cand treceam pe acolo toti colegii mei isi luau cate ceva dar eu ma uitam in alta parte. Incercam sa fac economie la bani, ai mei habar nu aveau de chestia asta si abia cand medicul mi-a spus ca am glicemia mica le-am dezvaluit ceea ce ascunsesem atata timp. Bineinteles ca s-au intristat caci nu vroiau ca eu sa ma gandesc la astfel de lucruri, care evident ca nu erau responsabilitatea mea. 
   Acum mananc destul de multe dulciuri si se pare ca nu imi dauneaza, cel putin asta au aratat ultimele analize la sange dar stiu ca afecteaza organismul in alte parti (dinti, stomac s.a.m.d.). De altfel eu am stomacul foarte sensibil, este vulnerabil la multe alimente, printre care si ciocolata. Daca intind un pic coarda, imediat simt consecintele, asa ca incerc sa am masura, sa dozez dulciurile, sa nu le termin pe toate intr-o zi. 
   Daca si voi sunteti pofticiosi, am pentru voi o reteta simpla si rapida, merge drept gustarica sau de servit musafirilor. 

   Sunt o gramada de posibilitati, o gramada de arome disponibile in comert sau puteti sa faceti voi totul in casa. Eu am ales varianta cumparata de la magazin fiindca asta aveam in casa si vroiam sa manac ceva dulce a.s.a.p. :)) Este vorba despre budinca cu gust de caramel. Daca va intereseaza, cititi in continuare.

   Ingrediente:

  • un plic cu praf cu gust de caramel de la Dr Oetker (
    amidon din porumb, zahar caramelizat, aroma de caramel, colornati brun HT si curcumina)
  • lapte (500 ml)
  • zahar




   Aveti nevoie de:
  • un pahar (recipient) gradat penutru a masura
  • un bol
  • o lingura
  • un tel
  • un ibric (o olcica)
  • forme








   Mod de preparare:

   Continutul unui plic se amesteca cu 2-3 linguri de zahar si cu 4 linguri de lapte. Restul de lapte se pune la fiert.




 








   
   Laptele fiert se ia de pe foc si se adauga amestecul preparat.



   Se pune din nou la fiert, la foc mic cca 1 min. amestecand usor pana la legarea compozitiei.





   Budinca fierbinte se toarna in forme clatite cu apa rece si se lasa sa se raceasca.








   Pentru a evita formarea pojghitei in timpul racirii, aplicati peste budinca fierbinte o folie de celofan. Consistenta budincii va fi insa mai slaba. Eu am lasat-o descoperita.

Dupa ce s-a racit, scoateti budinca din forme si puneti-le pe un platou sau o farfurie.


   Pofta buna!


    Va plac floricelele mele? ;;)
  Toate instructiunile le gasiti pe spatele plicului cu praf de budinca, daca nu aveti chef sa deschideti calculatorul si sa cautati reteta. Spor la treaba!

 
   V-am pupacit!
   Sa aveti o dupa amiaza frumoasa si voioasa!

   Pe curand...

14 comments:

  1. hmmm ce bun! ce frumoase sunt formele pt budinca :)) te pup!

    ReplyDelete
  2. ti-au iesit tare frumoase.. am facut si eu budinca de caramel dar nu am folosit forme.. :D

    p.s. si mie imi plac mult pufarinele.. :D
    pupici!

    ReplyDelete
  3. Vai, de cand n-am mai facut budinca! In Irlanda nu aveau, dar aici in FI parca am vazut undeva.. intr-o vreme era "la ordinea zilei", neaparat de ciocolata (imi facusem stocul in Romania), dar de ceva vreme n-am mai facut.. dragute forme!

    ReplyDelete
  4. Pai asta e reteta standard care e pe plic, nu?

    ReplyDelete
  5. eu nu am rabdare sa astept sa se raceasca complet inainte de a o manca :)

    ReplyDelete
  6. foarte dragalase formele, mi-ai adus aminte de copilarie cand mancam budinca in cesti cu ciocolata rasa si bucati deasupra.
    am renuntat demult la chestiile din plicuri

    ReplyDelete
  7. Ramy,

    :) Mai am si alte forme,cu trandafiri si nu numai.

    Te pup!

    ReplyDelete
  8. Cherry Queen,

    De obicei face mama budinca in castronase dar daca tot aveam formele astea am zis hai sa le folosesc sa fie ceva mai frumos.

    Te pup!

    ReplyDelete
  9. Michaela,

    Cand eram mica mama facea mereu si asa ma bucuram,chiar ii ceream eu sa faca.Mancam tot de ciocolata dar acum am avut de caramel.
    Aaa si mai face mama si crema de ciocolata,aia imi place cel mai mult!

    Te pup!

    ReplyDelete
  10. Miu Miu,

    Da,este pe spatele plicului,cum am spus si in postare.Am vrut sa v-o prezint si voua step by step,in imagini ca sa stie cat mai multa lume de ea,ca e tare buna.


    ReplyDelete
  11. Thebrillantestar,

    :p Si eu mai gust un pic atunci cand e proaspat facuta dar suflu bine in ea ca sa nu inghit fierbinte pentru ca nu e bine pentru stomac,iti poate da crampe.

    ReplyDelete
  12. Miha.ela,

    Sunt sigura ca reteta facuta in casa este si mai delicioasa insa eu doar asta aveam atunci la dispozitie si oricum cam asa m-a obisnuit mama,cu plicurile :)) Am sa caut si o reteta fara plicuri si daca o fac si iese o sa o pun pe blog.

    Te pup!

    ReplyDelete
  13. Sa stii ca m-am regasit in randurile tale despre economiile pe care le faceai in liceu. Si eu m-am aflat in aceeasi situatie, dar fiind o fire foarte dură în exterior niciodata nu m-am plans de acest lucru la vremea respectiva. Nu pentru ca mi-ar fi fost rusine ci pentru ca eram foarte multumita cu putinul pe care il aveam. Singurele lucruri la care am ravnit vreodata au fost hainele si cosmeticele si stiam ca daca le vreau trebuie sa strang banutii aceia dati pentru gustarea de la scoala. Am avut noroc cu faptul ca multe dintre colegele mele se aflau in aceeasi situatie si mereu faceam haz de necaz :D

    Budinca imi place la nebunie! De casa nu ma facut niciodata, dar deseori am mancat din aceasta, la plic. Preferata mea e cea cu vanilie!

    ReplyDelete
  14. Eu in liceu nu prea tanjeam dupa cosmetice,mai degraba dupa haine si accesorii.Pe atunci nu eram foarte pasionata de machiaj insa acum imi rod unghiile de ciuda cand vad chestii frumoase pe care nu mi le permit.

    Am mancat si de vanilie insa cea de ciocolata este wow pentru mine.

    Te pup!

    ReplyDelete