Saturday 7 March 2015

Little treasures for the 1st month of spring

   Buna dimineata! Daruirea martisoarelor este o traditie veche pe care o gasesc deosebit de frumoasa! Mi se pare foarte satisfacator gestul de a face cuiva o mica supriza, de a inveseli cu o mica atentie care spune "IMI PLACI", "TE IUBESC" sau pur si simplu "IMI PASA". Poate ca simbolul primaverii nu este numai reinnoirea naturii ci si reinvatarea sa iubim si sa apreciem. 
   Cand piticul tau vine la tine cu un desen facut stangaci esti in stare sa ceri sa fie pus in rama de aur si sa il atarne pe peretele unei expozitii faimoase. Poate sa fie sterse culorile, poate sa ii fi tremurat mainile iar desenul sa fie miscat, stramb, ciudat, poate sa fie si in valuri hartia pentru ca a folosit prea multa apa, nu are nici cea mai mica importanta, pentru tine este TOTUL! Nu ai vazut vreodata ceva mai frumos, ceva mai semnificativ, ceva mai induiosator in viata ta de pana atunci! S-a gandit el cu mintisoara lui cruda si curata sa faca ceva special pentu mamica sa mult iubita. Eu cred ca as scapa cateva lacrimi daca mi s-ar intampla asta in viitor. 
   Pe de alta parte, in oricare situatie te-ai afla, la servici, la scoala, pe strada, intr-un magazin, este minunat sa primesti din senin un martisor sau o floare! Poate ca cel care ti-l ofera este un strain, cu care nu te vei mai intalni niciodata sau poate dimpotriva este un coleg simaptic pe care il placi de mult, oricum te va face sa zambesti. Si asta este tot ce conteaza pana la urma! Nu cat a costat, nu de unde a fost cumparat, nici macar cum arata, ci simlul gest este de apreciat. 
   Unii ofera martisoare din obligatie pentru a-si aranja nu stiu ce interese, altii pentru ca "asa se face", altii penttru ca au fost educati sa respecte si sa tina traditiile iar altii pentru ca insemni ceva pentru ei. Dar oare este nevoie de vreun motiv ca sa ne aratam recunostiinta fata de femeie? Ea traieste ca si un barbat, are visuri dintre cele mai diverse, munceste, gandeste, simte. E un om ca si barbatul dar e mult mai mult de atat. Stie sa aduca veselie, stie sa imblanzeasca, stie sa ambitioneze, stie sa dea putere, stie sa dea viata... Cineva spunea ca femeia este ea insasi viata. Intelepte vorbe... Cine vrea intelege ce inseamna asta fara a mai cere lamuriri sau a mai cauta dovezi. 
   Inca un lucru pe care vroiam sa il spun este ca orice femeie merita respect, fie ca este servitoare sau regina... 
   Martisoarele nu sunt cadouri obisnuite, ele invioreaza atmosfera, ne dau prilejul de a socializa, de a ne apropia de cineva, sa le confectionam sau sa le cumparam cu drag si sa le dam cu sinceritate, fara constrangeri, fara teama, fara asteptari. 
   Nu uitati, dragilor, este atat de usor sa iei ceva dar cred ca am putea sa mai si oferim din cand in cand...


    De la nepotul lui Silviu, David-Andrei:





   De la mama lui Silviu:





   De la Silviu:







   De la mama:





   De la Flory:






   De la mine pentru mine :)



   De cum am vazut brosa aceasta la Lidl am si insfacat-o. Nu mai avusesem o ciupercuta si cu atat mai putin una atat de vesela. Intre timp am pierdut-o acum doua zile... O prinsesem la piept, de jacheta si probabil ca s-a desprins in timp ce mergeam pe strada. Imi pare asa de rau! Ma binedispunea cand o priveam...

  
 
   Am primit destule martisoare an de an. Nu le mai am pe toate insa am destule. Indiferent in ce anomtimp as fi, cand deschid cutiuta cu martisoare simt parfumul dulce al primaverii: gradini inverzite, pomi plini de flori mici, albe sau roz, pasari care ciripesc si se agita bucuroase, vanticel caldut, miros proaspat...  Uneori e de ajuns doar sa scotocesti inauntrul tau pentru a descoperi un coltisor de fericire...


   As vrea ca atunci cand deschid cutia mea cu amintiri de martie, sa iasa de acolo ceva magic, ceva care sa imi permita o ultima imbratisare, o ultima conversatie, un adio. As vrea sa primesc acest martisor de la el... De la tata... Si as vrea sa pot pastra senzatia pentru toata viata...


   Va pup!

   Pe curand...

4 comments:

  1. Si mie imi place sarbatoarea Martisorului si ofer martisoare cu drag. Imi spunea cineva zilele trecute ca nu-i frumos sa oferi doar un martisor, ca ar prefera un cadou martisorului. Insa eu chiar nu sunt de acord, e asa minunat sa primesti martisoare. Apropo de ce scriai la inceput...abia astept sa mandra mea sa-mi dea o felicitare sau un martisor facute de manutele ei :D Te pup si iti doresc o primavara minunata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alexandra,

      Cadou...Ha!Si oare martisorul nu este un cadou?Urat a ajuns lumea sa gandeasca si sa simta!

      Te cred ca abia astepti!Eu nu sunt mama dar gestul facut de un copil intotdeauna ma impresioneaza.

      Multumesc mult!

      Te pup si eu!

      Delete
  2. Cate martisoare frumoase! Din pacate aici nu se sarbatoreste martisorul, sincera sa fiu imi lipseste putin acea frenezie a zilelor de primavara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramona,

      Imi inchipui.Cand esti departe de casa iti lipsesc si acele chestii de care nici nu ai fi crezut ca te-ai atasat.

      Iti trimit un pup mare ca sa iti treaca dorul!Te pup!

      Delete